Zespl Szkl Techniczno-Weterynaryjnych w Trzcianie k.Rzeszowa

Kierunki kształcenia

Projekty i staże

Wycieczka Poznań – Gdańsk Kwiecień 2019

W dniach 05.04 – 10.04.2019r.  uczennice 2 TFZ i 2 TFA wzięły udział w wycieczce edukacyjno – historycznej, której celem były Targi Fryzjersko – Kosmetyczne „LOOK i beauty Vision” 2019 oraz zwiedzanie Poznania, Gdańska, Westerplatte i Muzeum II Wojny Światowej.

Noc z 05/06.04 spędziłyśmy w pociągu relacji Rzeszów – Poznań, gdzie o 10 rano zameldowałyśmy się na Międzynarodowych Targach Fryzjerskich. Dziewczyny brały udział w pokazie szkoleniowym „Ewy Kawki Upięcia ‘’ – dyplom i w spotkaniu z mistrzem fryzjerskim Wojtkiem Karwatem.
W niedzielę, w bardzo dobrych humorach przy pięknej pogodzie, zwiedzałyśmy Stary Rynek w Poznaniu i Muzeum Rogala Świętomarcińskiego, gdzie uczyłyśmy się wypieku tego słodkiego rarytasu, co potwierdzał dyplom i certyfikat. Później zwiedziłyśmy jeszcze Ratusz, Farę Poznańską, Katedrę i o godz. 16 ruszyłyśmy do Gdańska, skąd przed południem pojechałyśmy kolejką podmiejską do Sopotu. Deszcz i wiatr, jak to nad morzem, nie zepsuły nam nastroju, chociaż spacer po Molo w taką pogodę to prawdziwy survival.
Po południu zwiedzałyśmy Stare Miasto, Bramę Żuraw, Dwór Artusa, Bramę Złotą, Bazylikę Mariacką i Kościół Św. Brygidy z bursztynowym ołtarzem.
Gdańsk jest piękny i chciałyśmy zobaczyć, zwiedzić jak najwięcej ciekawych miejsc. Dlatego wieczorem, po kolacji, wspięłyśmy się na górę Grad, skąd rozpościera się przepiękna panorama miasta. Stąd ruszyłyśmy na nocny spacer ulicą Długą, która oświetlona tysiącem świateł wyglądała bajecznie.
We wtorek odwiedziłyśmy Europejski Centrum Solidarności, przy Stoczni Gdańskiej, Muzeum II Wojny Światowej i Westerplatte, bo przecież nasza szkoła nosi imię Bohaterów Westerplatte oraz najstarsze gimnazjum, gdzie w auli na suficie namalowany jest fresk pt. „Niebo polskie”. Zniszczony w czasie wojny został odrestaurowany w ubiegłym roku.
W drogę powrotną wyjechałyśmy późnym wieczorem, by dotrzeć do Rzeszowa o 12 w południe 10.04.
Wycieczka była bardzo udana, miała wymiar edukacyjny, historyczny i krajoznawczy. Zrealizowałyśmy 120% planu i mamy nadzieję na taką przygodę w przyszłym roku.