Zespl Szkl Techniczno-Weterynaryjnych w Trzcianie k.Rzeszowa

Kierunki kształcenia

Projekty i staże

Wycieczka dla nagrodzonych '2012

24 kwietnia 2012 roku uczniowie Zespołu Szkół Techniczno-Weterynaryjnych, którzy uzyskali najwyższe wyniki w nauce, 100% frekwencję oraz wyróżnili się działalnością na rzecz promocji szkoły wyjechali  wraz ze mną na wycieczkę.
Najpierw pojechaliśmy do Krasiczyna zwiedzać  XVII -wieczny zamek. Z dziedzińca zamkowego podziwialiśmy dekoracje przedstawiające sceny biblijne, wizerunki polskich królów oraz sceny myśliwskie. Po pamiątkowych zdjęciach z panem przewodnikiem , weszliśmy do parku przez starą bramę obok zabytkowej kordegardy i skierowaliśmy się w lewo ścieżką obsadzoną żywotnikami olbrzymimi, cyprysikami groszkowymi, która w dalszej części przechodzi w aleję lipową ciągnącą się wzdłuż całego ogrodu. Dalej pomiędzy drzewami  zobaczyliśmy przebłyskującą taflę stawu z małą wysepką pośrodku utworzoną przez ostatnich właścicieli zamku- Sapiehów. Końcowym akcentem alei lipowej jest zabytkowa brama z zegarem słonecznym. W parku zobaczyliśmy sędziwe drzewa z kamiennymi tablicami. Są na nich daty urodzin i imiona siedmiorga dzieci Sapiehów. W parku podziwialiśmy również wiele roślin egzotycznych, m.in.: tulipanowca amerykańskiego, platana klonolistnego, miłorząba dwuklapowego. Nie brakuje tu również roślin rodzimych, takich jak cis jagodowy oraz kłokoczka południowa. Oba te gatunki są pod ścisłą ochroną. Dodatkową atrakcją było spotkanie z małymi mieszkańcami parku : biegającymi  wiewiórkami i dostojnie przechadzającymi się szpakami. Naszemu spacerowi po parku towarzyszył śpiew ptaków. Kolejnym punktem wycieczki był zaplanowany obiad w restauracji zamkowej. Przy nastrojowych dźwiękach muzyki i niezwykłym otoczeniu (bo to przecież zamek), spożyliśmy pyszny obiad.
Ostatnim punktem programu wycieczki było zwiedzanie Arboretum w Bolestraszycach. Obejmuje ono park, XIX wieczny dwór oraz fort dawnej Twierdzy Przemyśl. Arboretum jest jedynym w województwie podkarpackim ogrodem , który umożliwia poznanie kilku tys. rożnych gatunków roślin z Polski i ze świata zgromadzonych na powierzchni 25 ha. Nasza pani przewodnik zaprezentowała nam kolekcje roślin, przede wszystkim gatunków rzadkich, zagrożonych, ginących i chronionych we florze polskiej. Dowiedzieliśmy się, że w ogrodzie znajduje się 2200 drzew i krzewów i 1200 innych  roślin zielonych. Zwiedziliśmy również muzeum przyrodnicze z wystawą ornitologiczną "Chrońmy ptaki".
Zadowoleni  i zrelaksowani  wróciliśmy do Trzciany. Poniżej zamieszczamy kilka pamiątkowych zdjęć z wycieczki.